"Kína nagysebességű vasúti közlekedését a China Railway High-speed üzemelteti. Kínában található a világ leghosszabb üzemelő nagysebességű vasúthálózata, melynek hossza 2011 elején 6 299 km volt, de ez az év végére 9 867 km-re nőtt. Napjainkban 19 000 km-es a hálózat és további vonalak épülnek 18155 km hosszan."
Megjegyzem, olvastam azt is, hogy 50000 km-re akarják növellni a gyorsvasút hosszát.
Ezek a vasutak igen hosszú szakaszokon völgyhidakon vezetnek, amik építéséhez igen sok beton, jó minőségű beton (azaz sok cementet tartalmazó beton) kell.
Kína - az USA-val ellentétben - a vasútak kiépítését tartja fontosabbnak, nem az autópályákét. A vasutak sokkal gazdaságosabbak. Ez a jövőben nagy előnyt jelent majd Kínának az USA-val szembe.
A leggyorsabb vasútjaikon 380km/óra sebességgel haladnak a vonatok.
A világ 20 legtöbb felhőkarcolóval rendelkező városa közül 9 kínai (1064 db), 2 amerikai (376 db).
Tavaly volt az első év, hogy Kína fogyasztása több volt, mint az USA-é.
Pár évtized és kétszerese lesz.
Szvsz hiába reménykedik az, aki a kínai növekedési tempó lényeges csökkenését várja a közeljövőben.
Ráadásul az USA a század második felére el fog latinosódni.